Jdi na obsah Jdi na menu

Underside - Liar

3. 2. 2009

Underside - Liar

Playlist alba: 1. Funk/ 2. Ocean/ 3. Hide In A Pill/ 4. End Search/ 5. Liar/ 6. M.J./ 7. Fly/ 8. White Spoon (Remix)/ 9. Funk II/

Tuhle recenzi jsem si docela dlouho promýšlel, protože jsem dlouho nevěděl kde vůbec začít. Underside je stylem někde mezi Nu-metalem a crossoverem, takže je z jejich hudby cítit více vlivů a hlavně mi přijde, že to kluci dělají hodně osobitě, protože jsou to songy řekl bych udělaný přímo pro ně. První skladba je energická a má slušný sound, ale že by mě tak úplne posadilo na zadní partie mého těla se říct nedá. Druhá skladba je pořád naprosto jasný rukopis Underside. Těžko se mi k něčemu přirovnává zpěv, protože opravdu nevím kam ho zařadit. Určitě se mi dobře zapamatoval, ale nevím ke komu ho přirovnat. Další song mi připomněl naprosto novou skladku od Hazydecay, totožný začátek skladby, pak už to má jinou tvář, ale podklad je fakt skoro naprosto stejný. Jsem docela překvapenej, že to zní stejně a trklo mě to hned při prvním poslechu. Těžko posoudit jestli je to shoda náhod nebo je to úmysl jedné nebo druhé kapely. To opravdu nevím, ale docela by mě to zajímalo. Jinak, ale samotná skladba zní hodně dobře a kapela to v ní opravdu šlape jak má. Další skladba je typická pro tuhle partičku. Těžko se mi něco kritizuje, protože to není špatná hudba. Další flákot co mi naservíroval disk byl a houpavá melodie mi chvilkami připomínala P.O.D. a ještě nějakou kapelu, ale nevim přesně jakou. V téhle pecce přišlo trošku funky a bláznovství. Ale pořád je v tom jejich tvrdost. Pomalejší tempo a musim říct, že už jsem čekal, kdy to přijde. Myslim si, že to přesně trefili, kdy přijít s touhle písničkou. Není to samozřejmě typická pomalá skladba, ale je to táhlavá melodie, která se mi fakt líbila. Tady mi kapela znovu připomíná P.O.D. a trošku bych to přirovnal i možná k Limp Bizkit nebo nějaké takové kapele. Začíná neobvykle pro album, ale to je určitě dobře, protože to nestojí na mrtvém bodě. Parádní odpal pro posluchače. Hodně zajímavě pojatá skladba, která zaujme na první poslech, protože se hodně liší od ostatních skladeb na desce. Poslední kousek desky je poklidná a pohodová věcička, která bych řekl, že slouží jako taková ukoncovačka.

No když zhodnotím album jako celek, tak to není špatný. Nevede si zle a zvukově na tom není zle. Kdyby to přišlo ještě pod lepší produkci a lépe vybaveného studia, tak by to mělo kvalitu vyšší třídy, Myslím si, že se kapela nemá za co stydět. To opravdu ne. Jediné co mi vadilo byla třetí pecka, kdyby mi kapela připomněla naprosto novou skladbu od Hazydecay, ale nemůžu křivdit Underside, protože nevím jestli to není shoda náhod a nebo jestli to neokopírovali Hazydecay. To se asi jen tak nedozvím. Takže to nechci dále rozvíjet. Rytmus alba je příjemně houpavej. Albu možná chybí opravdu třeba mě výrazný pecky, který by posluchače posadili na zadek a mohl si říct, no kurva to je nářez a odvaz jako prase. Nebudu si vymýšlet když napíšu, že mě album příjemně potěšilo. Rozhodně to není převratné album, která by udělalo díru na scéně naší a už vůbec ne světové, ale svou určitou kvalitu má a to ji nemůžu nikdo upřít.

Obrazek

Hodnocení : 70 %